Rörlig bild ger vinnande kommunikation

Bilder är vackra, och rörliga bilder är ännu vackrare! 3D och animation är fantastiskt när det kombineras med olika budskap. Både underhållande och lärorikt, och dessutom blir det som en slags magisk storytelling när det blir rörligt och dynamiskt. Söker du någon som kan skapa den där korta, kärnfulla filmen med ett budskap som är oemotståndligt? Och vem ska du välja som leverantör av filmen?

Snygga och fantastiska kortfilmer

Valet är självklart om du söker en högkvalitativ partner!

Det finns flera alternativ om du önskar skapa en riktigt bra kortfilm för exempelvis din företagskommunikation – men om du väljer hög kvalitet och professionalitet inom målgruppskommunikation ska du välja branschledaren. Ta en titt på https://www.explainer.se/ – Explainer är inte bara ledande, detta är en högkvalitativ partner att arbeta med. De är skickliga genom hela processen från idé till slutprodukt och lägger ner hela sin själ för kundernas framgång. Stämningen är lika magisk som deras produkter. Atmosfären genomsyras av en nyfikenhet som finns hos få.

Att samarbeta med Explainer

Det är intressant att arbeta med bild tillsammans med Explainer. De förklarar så att människor förstår. Budskapen de bygger är tydliga, de lyfter fram kärnan i kundens kommunikation på ett fjäderlätt sätt och har stor förståelse för målgruppskommunikation. Varje kund har ett team till förfogande, här ingår produktionsledare, illustratörer, animatörer och ljudtekniker. Du kan också få live-action och animation som 2D och 3D. Teamet på https://www.explainer.se/ kallar sina animerade reklamfilmer för “Explainer-videos”, vilket säger en del om personligheten som de lägger in i sitt arbete.

Kortfilmer är ett utmärkt sätt att fånga betraktaren genom att man kan göra en historia av sin produkt eller tjänst som attraherar, får människor att le – eller det man vill uppnå. Ett filmset då du samarbetar med Explainer kan se ut hur som helst och ha en trolsk atmosfär i filmstudion likväl som en tydlig och ljus atmosfär. Man förstår hur man ska bygga upp stämningar som passar med produkter och budskap.

Filmer med hållbarhetskommunikation

Explainer har sedan starten slagit in på en väg med mycket kommunikation runt hållbarhet och hur man förklarar detta. Folk tänker oftast att det är tråkigt och komplicerat och kanske inte så attraktivt även om man blivit mer medveten nu. Företag som vill visa upp en miljövänlig profil i en reklamfilm kan ibland ha svårt att förklara hållbarhetsbegrepp när det gäller cirkulär ekonomi och uttryck som återvinning. Teamet på https://www.explainer.se/ hjälper sina kunder att förklara så att budskapet blir förståeligt för mottagaren.

Filmer om cirkulär ekonomi och olika typer av hållbarhetsåtgärder har blivit viktigare. Explainer har skaffat sig en egen miljöpolicy där man uttrycket att man ständigt ska utvärdera sin verksamhet utifrån miljöpåverkan. Ett mål är också att bidra till medvetenhet i miljöfrågor samt att påverka och ställa krav på samarbetspartners. Man har också en policy inom energibesparing, exempelvis har Explainer fastställt ett mål för att minimera pappersåtgången och istället lägga all information online eller på datorer, både internt och till kunder och leverantörer. Belysningsarmaturerna ska ha lågenergilampor i största möjliga mån.